måndag 4 april 2011

Måndag och morgon i kombo.

Den började med att jag inte kunde gå upp. Huvudvärken från helvetet är nämligen här. Efter 20 minuters stirrande så kom Stora upp. Gråtandes. Otröstlig. Hans nya tröja hängde på tork och kunde därför inte användas. I samma veva börjar Lilla hojta om att han inte vill gå till dagis. Så när båda barnen åkte iväg med sin pappa, med tårar sprutandes så var jag helt slut. Och även gråtfärdig.
Då kom jag på att jag har ett par nya, fina Odd Mollyjeans. Så jag satte på mig dem, sket i sminkningen (så när som på lite foundation), raffsa ihop håret i en slarvig knut, drog på mig en slapp tröja och mina skönaste skor, vårkappa och tadaaa:


Jag ger sken av att jag mår lite bättre. Eller iaf okej.

- I min lilla värld av haffsiga och slagffsiga blommor// Ellen

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

Vilken pingla! Ta världen med storm! Puss...

T sa...

Verkligen FRÄSIG! ;) /T