söndag 20 mars 2011

Surt sa räven

...eller är man dum får man skit
...eller där spriten går in rullar kulorna ut tillsammans med vettet då...

Efter långa överläggningar med mig själv så åkte jag och köpte ny telefon. Ett gäng tusenlappar fattigare men å andra sidan många skratt rikare!

Maken påpekade lite fint att jag kanske, vid min ålder, borde förstå att elektronikprylar i poolen är en dålig kombo och att jag om inte annat kanske lärt mig det nu. Jo, nu har jag det. Lovar.

Jag har en Haglöfs watatait-påse som jag får dra med nästa gång jag går på kalas hos Ellen. Det är visserligen på typ 3 liter men då slipper ju mobilen få klaustrofobi...

Trist nu bara att jag inte synkat sedan 20 februari. Också kanske något att ta lärdom av.

Dyr kväll blev det men när jag tänker på det så känns det bra ändå. Kvällen hamnar i samma liga som;

80-tals LP-bonanzan
Två flickor, en pyjamas och ett piano (och 8 flaskor champagne)
Kvällsutflykten till stranden i Villefranche, då vi redan fulla i hågen packade en rygga full med bärs
Penséafton i Tylösand, då vi hamnade i slagsmål (bara lite) med en subbas gubbe

Ellen, vilka har jag glömt?

Den här kvällen var kanske i sig inte alls lika galet rolig men det som är galet roligt är att den ändå var som förr. Innan barn å det.

Mer sånt.

"Jolly-Bob kvällen" säger Ellen. Ja, den får man ju inte glömma. Ni vet Jolly Jolly Bob från Aberdeen? Jaså? Inte det? Nehej... Vi spelade visst yatzy men alla var så på pickalurven att vi inte riktigt såg prickarna på tärningarna. Kreativ bokföring blev det mest. Bäst var att den egentliga festen var dagen efter men vi drack både fredagens och lördagens ranson direkt. Lika bra. Skumpa kan ju bli gammal!

Så det så sa Anna

Inga kommentarer: