måndag 21 mars 2011

Om vab

Att vabba litet barn som sover mycket innebär ofta att man i alla fall kan stödjobba. Men jag var lat och tog inte hem datorn i fredags så då går inte det så bra. Istället kunde vab då bli en film i soffan, det vore inte så dumt med tanke på natten.
Vad kommer det att bli? Gissa! Så klart: städa köket och tvätta!

Har numera ett ljusgrått golv i köket som är skitfint. Tänkte på det opraktiska i färgvalet redan innan men lät det estetiska segra för en gångs skull, och det ät jag nöjd med. Men nu är det precis så som man tror att varenda liten prick syns, redan innan man spillt är där ett kladd känns det som. Det som slår mig då är; nu ser jag ju skiten och torkar därför upp flera gånger om dagen. Fört när vi hade ekparkett torkade jag väl inte en gång i veckan ens. Men vi måste ju ha spillt lika mycket då! Vilket äckligt kladdinferno som måste dolt sig bland ådringarna. Inte okej!


Så det så sa Anna

Inga kommentarer: