torsdag 3 februari 2011

Ungjävel.

Idag har min man haft utvecklingssamtal på dagis för Lilla. När min man kom därifrån så ringde han och sa: Kolla mailen älskling. Kolla mailen.

Jag har kollat mailen.


Koasch är alltså Crash Bandicoot (ett barnspel). Sen tycker tydligen den otacksamma ungen att pappa minsann är bra på att laga mat. Jävla skit. Han lagar ju bara spagetti och "någonting" dag ut och dag in.
Jag, där emot, gör kokos-panerade torskfiléer, egna köttbullar, kyckling i ugn med rotsaker som barnen älskar och njuter av. Men det tas inte upp.

Istället.
"Mamma är bra på tvättstugan."

Bra. Där satt den. Jag har uppfostrat mina barn till ett redan-vid-femårsålder-könsfördelat liv. Perfekt.

- I min lilla värld av tvättmedel//Ellen

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Åh de små söta liven! Min yngsta sa när jag fyllde år. Grattis. Till sin pappa när han fyllde år; jag älskar dig! *muttrar*

Chrissan sa...

Där rök en del av arvet va?

Fräsigt sa...

Men du är ju jäkligt bra i tvättstugan! Också...