tisdag 14 december 2010

På rymmen

När man bor i förorten och är föräldraledig så kommer man lätt av sig på det här med t-bana och så. Jag hänger typ aldrig i stan när jag inte jobbar och behöver jag åka in så tar jag bilen.
Men snart börjar ju verkligheten igen så nu måste man komma igång igen. Har varit inne och t-banetränat idag. Ångest! Barnen är dumpade hos morfar och jag har det obehagliga nöjet att trängas med folk i det kollektiva systemet. Kommer att ta några åk innan jag tycker det är normalt igen. Klaustrofobisk lantis!

Ja, jag hade ju ett ärende utöver själva åken förstås men det kom liksom i skymundan. På torsdag måste jag in igen men då blir det bilen . Man får ju skynda långsamt liksom!

Väntar nu på buss på Slussen och 449 är så långt ut att man ju typ redan gått halvvägs hem. Skandal!




Så det så, sa Anna

Inga kommentarer: