tisdag 7 december 2010

Fräsig dag

Idag vaknade jag och kände mig fet som en överjäst bulle. "Får nog lov att ta det lite lugnt med käket" tänkte jag.
På lunchen några timmar senare hamnar jag och bebisen på McDonald's. Och jag beställer BÅDE en McFeast och Chicken McNuggets. Jag som aldrig någonsin annars gör något så dumt. Typiskt!
Vi får sällskap vid bordet bredvid av en dam som bebisen gärna talar med långt och länge. Jag klarar inte ens av att titta på henne. Ungefär så här såg hon ut:



Var inte fräck nog att våga ta en bild men den här teckningen är nog så lik.
Först trodde jag att hennes enda tand var någon skräp som fastnat på underläppen men det var sim sagt en tand och jag överdrivet inte om jag säger att den hängde och slängde!
Efter denna oaptitliga lunch gick vi nästgårds till ByggOle och jag inhandlade lite ny konst.


Riktigt nöjd faktiskt och min bild gör dem inte direkt rättvisa. Svar tusch på vit botten, inte bajs på kiss som det ser ut här. 300 spänn för båda. Hos min lokala konstleverantör ByggOle som sagt. Jäkligt fräsigt!
I övrigt härjar nu hantverkare över hela huset så beskåda vår härliga enrummare:


Där jag står är den rena tvätten hängd. Fräsigt!

Inga kommentarer: