tisdag 2 november 2010

En slank han hit....

Maken cyklar till och från jobbet då och då. Tar väl i runda slängar 45 minuter.
Igår var han på vinprovning så jag visste att han skulle bli sen. Kom vid 21.30, vilket är fullt normalt en sådan kväll. Men när han stolpar in i sovrummet där jag ligger och glor på TV inser jag att allt inte är som det skall. Två timmar har han hållit på med att ta sig gem säger han. Jag börjar undra hur mycket han har druckit, men säger ingenting.
Visar sig att han först fått punka på cykeln vid Alphyddan. Då bytte han slang, pumpade om och cyklade vidare. Vid Storängen fick han punka igen. Denna gången förlorade han kontrollen över cykeln och cyklade rakt ned i diket, ha ha! Hade ingen mer slang, så nu blev det att ta tåget. Upp på perrongen i Storängen och vänta. Tåget kommer men visslar förbi, ha ha! Så han undrar om han ska bli tvungen att gå hela vägen hem. Men han går bara till Duvnäs där han väntar på nästa tåg som stannar. Något uppgiven Karl man fick hem!
Själv tycker jag ju att det är sjukt kul att för mitt inre öga se hur han vinglar omkring!


Så det så, sa Anna

Inga kommentarer: