torsdag 26 augusti 2010

Kolja

Det här är en kolja.

Alltså. Jag har lagt det på vår lista över saker som kan dra åt helvete. Det smakar lixom inte gott bara. Och vad i hela friden är det? Alltså jag vet att en kolja är en fisk och jag vet hur den ser ut (se ovan). Men varför vill man äta något som heter kolja. Koljakoljakolja. Det låter som en bebis som ska säga Korga eller nåt men inte kan säga R och istället säger Kolja.
Usch.

Och dessutom.

Heter inte Kolja - Haddock på engelska. Och varför heter farbrorn som är kapten i Tintin - Kapten Kolja i så fall. Ameh. Helt stört.

- A bientot //Genomtänkt och mycket intelligent Ellen

1 kommentar:

Hls Annsi sa...

Fan vad roligt. Jag har skrattat åt era inlägg tidigare men det här var fan jätte roligt. Tack för er blog. Jag blir sugen på att blogga också.