torsdag 26 augusti 2010

Kolja. Del 2.

Jag retar upp mig själv i spagat på fiskar idag. Förstå mig rätt. Jag älskar fisk. Fisk som ser ut som "folk". Jag skulle tex aldrig äta en marulk. Har ni sett maken på en vidrigare fisk?

Och vem kom ens på att den skulle ätas?
"Oj, kolla vad jag fick upp. En överviktig, underbettens djävul med tänder vassare än en köttkniv och elaka ögon och rund som en ost - den provar jag att steka i smör och mumsar på. Är den inte slemmig i sig själv också? Gott."

Den heter dessutom havstaske* på danska.
Då är det väl fan inte okej att äta den. En vattenkuk* alltså.


*Jag vet att taske inte betyder kuk. Låter bara så.


- A bientot //Ellen

2 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

amäh
- "vattenväska" är faktiskt inte så mycket bättre...
// hon som är halvdansk

Fräsigt sa...

Ja inte är det Gucci direkt... /A