torsdag 13 maj 2010

Tapetsera

Idag har jag börjat tapetsera barnets rum. Det är ju så mycket enklare än att måla, och fort går det. Not! Höll på att ta livet av mig själv och hela familjen. Urdåligt, typ, blev det och jag hann bara halva. Får göra resten på lördag för maken ska tydligen jobba i morgon trots allt.
Ja, ja när det blir klart blir det nog bättre plus att det blir roligare när det blir den randiga tapeten, än så är det bara vitt, vitt, vitt.
Tänkte att det ju vore skönt att slippa spara och köra två varv och sådant som man måste göra när man målar. Men jag tänkte visst inte på att på alla ställen som jag slipper spara måste jag istället skära. Bajs. Ogenomtänkt.


1 kommentar:

Bittan sa...

kommer i håg när jag bodde i huset med fd maken. vih ade en liten pytteliten toa som jag tänkte jag skulle tapetsera.Kan väl inte va så svårt var min tanke..hmmm skäms nu för det var inte alls lätt och fd maken fick rycka in o hjälpa till...det roade honom :-)
och jag fick bita mig i tummen för att jag varit styv i korken.Det va faan svårt att tapetsera.