torsdag 27 maj 2010

Barnflicka.

Vi har en tjej som ska hjälpa oss någon gång då och då (att hämta barn eller om vi vill göra något någon helg typ bio eller middag ute).
Idag är första gången. Och jag får skämmas över sms:et (läs: 3876 sms) jag skickat till henne. Jag har spårat. Wako!
För.
Förutom att jag pratar med henne som om hon vore 4 år så har jag föreslagit mat dom kan äta, berättat att det är lättare att värma Gorbyspiroger på en tallrik utan påsen än med, gett henne recepttips, bett henne servera grönsaker till barnen utan att fråga, bett henne se till att barnen inte slänger ner sig i poolen (där det inte finns något vatten), berättat att hon ska skala potatisen om hon ska koka den (but whyyyy Ellen??!!) och harvat en jäkla massa annat...

Hennes svar: Hej, Ellen, jag har plockat upp barnen nu och jag frågar vad dom vill ha så löser vi det. Ta det lungt, vi syns om några timmar. Kram.

Mmm...
Skjut mig.

3 kommentarer:

Amy sa...

Hönsmamma där! =)

Jenny E sa...

Hahahaha, känner igen mig en del. En hel del av det där säger jag dock inte - men jag tänker...

Johanna sa...

Ring kusin istället som mer än gärna hjälper till att passa kidsen om ni behöver hjälp någon kväll! :)

Och SPA-treatment dag sounds like heaven! Saknar er!

KRAM