fredag 19 mars 2010

Viktcoach

Ofta när vi äter middag så lägger vi upp maten på tallrikarna vid spisen så att vi slipper ha grytor och så på bordet. Barnet är extremt petig med att han skall ha lika mycket mat som alla vi andra även fast han oftast bara äter en korvslant och en pyttetugga potatismos eller vad det nu är vi har på menyn för kvällen.
Så häromdagen så slevade jag upp tre stycken identiska tallrikar. Då säger den lille rackaren:
"- Vänta mamma, inte så mycket! Pappa vill inte ha lika stor mage som du!"'
Bussigt. Så om det är någon som funderar på viktväktarna så kan jag erbjuda min son; viktcoachen. Helt gratis.

2 kommentarer:

Jenny E sa...

Hahahahaha!

Min dotter klappade på min mage härom dagen, klatsch klatsch, sedan sa hon: "Vilken bullig mage du har, kanske det bor en bebis därinne?!" Jojo... Tack liksom, haha.

Fräsigt sa...

Ha ha ha. Lillgrodis. Dom vet EXAKT när dom ska hålla klaffen. Eller inte...
Lilla tycker jag har jääääääääättestor rumpa. Stor som morfars mage. Hur känner du för det?