måndag 15 mars 2010

Trött

I natt var en riktig skitnatt!
Bebisen valde att vakna redan kl 22. Då vet man att om första passet inte var längre än tre timmar så blir det oftast inte så mycket bättre sedan. Somnade väl om vid 22.30 och vid 01.30 kommer nästa stöt. Jag somnar vid 02.15 ungefär. Barnet väljer då att kissa i sängen vid cirka kl 03 och väcker då bebisen som hojtar mellan 03.30 och o4.15. Somnar om och vaknar igen vid 05.00 då bebisen får typ 10 ml vällling. Somnar om. Så kommer barnet ned 05.34 för att se på TV. Ligger i vakenkoma till 06.27 då bebisen vill upp.
Pappan har varit uppe två gånger och jag en ziljon. Ändå var det han som fick ligga kvar i sängen och jag som fick mata barn, hänga tvätt, städa inför städning och allt som måndag morgon inbegriper.
Hur kom det sig att det blev två barn med den? Jag är nog skvatt galen.
För övrigt blev det ingen städning för svett-tanten har kräksjuka. I morgon kommer vikarie. Det behövs. Slemmet ligger som ett täcke över köket känns det som.

2 kommentarer:

Amy sa...

Är inte det där ganska vanligt? Man skaffar barn med någon som beter sig likt ett barn själv? Får mig att fundera hur jag ska göra....

Fräsigt sa...

Jag var ordentligt berusad när jag träffade min man för snart 13 år sedan. Det är min tröst och mitt försvar... Men han är ju ganska fin egentligen.
Och barnen är ju det värsta och det bästa...