fredag 5 februari 2010

Oj - krock!

Har varit på Maxi och handlat. Som vanligt. Men idag var det i alla fall lite mer actionladdat än vanligt.
På väg dit hade jag en liten vinröd peugeot bakom mig som också svängde in på Maxi-parkeringen. Jag körde "enligt utstakad väg" eller vad man skall säga och peugeoten genade över några rader med tomma parkeringsrutor så att hon kom fram till en korsning framför mig.
Det var en tant med likaledes tant-vännina i bilen. Hon var så där tjattrigt glad och man kunde se att hon var omåttligt nöjd med att ha skurit framför mig. "Just det, tjejen, här kommer jag!". Typ så.
Samtidigt så såg jag att hon inte var direkt fokuserad när hon stod på gasen för att svänga ut i korsningen framför mig. Knappt att hon såg mig. Men jag hade ju full koll på henne så det var helt odramatiskt.
Bara det att... Tanten ställde sig på gasen och svängde rakt ut i korsningen. Och från andra hållet kommer en audi. Den har varit på väg länge så det var ingen nyhet, bara det att tanten tycker inte att man behöver kolla åt det hållet när man svänger. Det kan ju räcka att tjattra med sin väninna kanske hon kan tycka. Så PANG! Den grå audin har nu ett alldeles nytt huvsmycke i form av en liten röd bil. Man kan tänka att den lite mer försiktige farbrorn i audin just fått sina fördomar mot tanter i bil bekräftade. Det har i alla fall jag.
Kan inte hjälpa att jag fnissar lite åt tanten (läs gapskrattar). Ingen blev ju skadad och det är så roligt bär det går dåligt för andra också och inte bara för mig!

1 kommentar:

Ting sa...

Tanter.
Ättestupan!