fredag 5 februari 2010

Noll koll på material...

I vårt nya hus är köket från 80-talet. Mobalpa och Miele - så state of the art som det kunde bli på den tiden. Bänkskivan är vit.
- Vad är det här för skit? frågar jag mäklaren. Plast, eller?
- Nej, nej, nej! Det är corian, ett kompositmaterial! (din galning hör jag att hon vill tillägga)
- Jaha... säger jag och fattar ingenting, men tänker "komposit - det låter ju som plastigt skit".
Berättade detta för besiktningsmannen igår och han stirrar bestört på mig.
- Corian är ju bland det tjusigaste du kan ha. Gjort på marmormjöl typ för att bli bättre än sten och formpressat.
- jaha. Där ser man.
Och nu när jag berättat för maken tänker han aldrig byta bänkskiva. Rackarns!

1 kommentar:

Helena m. 4 sa...

Hr tjatas det också om Corian, men mer i önsketermer eftersom vi har en misshandlad skitbänk i ek för ögonblicket - be happy !