lördag 2 januari 2010

Akuttid hos Nacka närsjukhus är inte så akut.

Igår ringde jag hundra gånger för dom skulle snart få in nya tider...inga tider kom."Fel i systemet". "Inga nya tider ännu" och tillslut: "Alla tider är slut".
Så blev jag rekommenderad att ringa åtta igen imorgonbitti (läs: idag) och äta mina muskelavslappnande tabletter i kombo med sömn och insomningstabletter och eventuellt en ipren. So I did. Då blev jag nästa frisk. Och helt störd i huvudet. Knark när det är som bäst. Heja knark!
Efter det somnade jag helt ovaggad och utan ont. Och vaknade fem imorse av att jag nästan inte kom ur sängen. Somnar om på en ipren. Vaknar igen fem i åtta (klockan ställd). Och sen då? Sen dess har jag ringt och ingen jäkel kan ge mig någon tid. Förrän vid 10 skulle det visa sig efter samtal 4. Ska jag lita på det eller ska jag fortsätta på min knark-kombo? Den funkade ju. Nackdel: Jag måste eventuellt ställa mig på Sergels Torg och kanske förlorar min familj i långa loppet.
Men det kanske det är värt?

Inga kommentarer: