onsdag 25 november 2009

Usla dag.

Först. Tack Anna för inlägget nedan. Jag behöver väl inte säga mer än copy paste på den. Eller hur?

För övrigt är det en sorgens dag. Jag har insett att jag måste ta ett break från jobbet. Eller jag har fått hjälp att inse det. Imorgon får jag mitt provsvar från Sophiahemmet och så får vi se om jag ska döden dö eller bara är totalt utmattad.

På förmiddagen fick jag för mig att jag inte riktigt kunde vänta tom imorgon eftermiddag att gå till doktorn. Ringde ner till Boo Vårdcentral så att dom skulle kunna kolla på mig och se något där. Man ringer, knappar in sitt nummer och sen ringer någon "ciRKa ti-o i EL-va på Morg-onen". Ja, ni vet den där datarösten.

Nåväl. 11 ringde syster Karin. Jag berättar om mitt dilemma. Om att jag inte kan sova, har en huvudvärk som gör att jag spyr och som hållit på i tre månader. Att jag är överarbetad och att jag mår skit.
Syster Karin kommer med det mest otippade efter det:

Syster Karin: Men Ellen, har du mens?
Jag: Eh, va? Vaddå just nu menar du?
Syster Karin: Nja, just nu och annars...
Jag: Eh, ja, jag är 36 år och har såklart vanlig mens!
Syster Karin: Jaha. Men är den riklig? I så fall kanske det är därför du är så hängig.


Well Syster Karin. SHOOT ME. Fräsig syster. Som heter Karin.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jävla förruttnade syster Karin: go to hell.
And to you, sweetheart: Världens största kramar.