torsdag 27 augusti 2009

Slut på köandet

Inte så bra bild av det jag försöker beskriva. Men mannen framför mig lade märke till att jag ville fota och trodde väl det handlade om honom. Vilket det inte gjorde. Inte så mycket i alla fall. Han var så klart en del i problemet, men bara en liten del.
Hatar Slussen. Hatar att det är så jävla skitigt och snuskigt vidrigt där. Och så när man kommer på morgonen så måste man köa för att ens komma in genom spärren, och köa för att komma upp för trappen till perrongen. Och på perrongen måste varenda en stanna så snart de kommit uppför trappan. Jo, för det är ju kul att trängas i första vagnen istället för att få lite lebensraum i de mittersta vagnarna. Jag håller med. INTE. Det är i alla fall den förbannade kön uppför trappen som bilden skulle föreställa. Istället är det en suddig, något överviktig karl i profil. Men det är ju också irriterande så det funkar som substitut.
Men, i morgon är sista dagen på länge som jag måste stå ut med skiten, så ljus i tunneln finns ju!

Inga kommentarer: