torsdag 27 augusti 2009

Samtal:

Barn 1: Mamma. Jag kanske ska gifta mig när jag blir stor.
Jag: Ja, vad roligt.
Barn 1: Men jag har ingen frur... (fru alltså)
Jag: Näe men det behöver du inte koncentrera dig på nu. Det kan du koncentrera dig på när du blir äldre.
Barn 1 (med gråt i rösten): Men om jag inte hittar en frur då?
Jag: Då kommer det vara okej också.
Barn 1: Men jag ska ju ha 3 barn. Då måste jag ha en frur.
Jag: Men det ordnar sig.
Barn 1: Dom ska heta Loen det är en flicka. Sen ska jag ha Widor som är pojke och sen ska jag ha Sharichannen. Hon ska vara bra på att måla.
Jag: Mmm... Det blir bra älskling....


Sharichannen...hon kommer vara jäkligt nöjd med sitt namn. Även hans blivande fru kommer säkert samtycka till detta namn. Men som mamma till barn 1 så är det viktigast att mitt barn är mest nöjd. Mmm...mmm...

Inga kommentarer: