torsdag 6 augusti 2009

Noll möbler.

Jag packar och tvättar. Viker och lägger i olika högar. Sorterar och slänger. Fyller sopsäckar och lådor. Men framför allt så har jag panik över att det känns som att inget händer. Vilket det borde göra. Rimligtvis. 
Sen kommer jag att tänka på att hon som ska flytta in ska behålla lite saker. Hon är vår hjältinna. Jag älskar mina möbler. Dom är noga ihop-plockade och i det här hemmet kändes det som vi för första gången satte det exakt som vi ville ha. Men när man ska flytta via en lägenhet till huset sen så vill man inte kånka. Så vi har sålt nästan allt vårt bohag (med vissa undandtag då). 
Allt från bokhyllor till alla våra utomhusmöbler, lampor, gräsklippare, mattor, gardiner och bioduk mm ska bort. Eller stanna kvar kan man väl säga.
Så vi flyttar från ca 175 kvm i boyta till vårt nya hus på ca 260 kvm boyta och vi har typ noll pinaler. Då får jag göra det jag är bäst på - köpa nytt :)

Någon som har några bra tips på schysta hemsidor förutom dom vanliga (IKEA, MIO osv).

Inga kommentarer: