fredag 28 augusti 2009

Dålig natt

Har inte gått att sova i natt. Monstret i magen hade hicka. Ni som har barn vet hur det känns ni övriga kan tänka er att ni råkat svälja en spratteldocka som någon rycker i konstant.
Sedan stannade det en skåpbil utanför med två snubbar som härjade. I och med att vi just blivit av med våra cyklar var jag tvungen att undersöka saken lite närmare men kunde tyvärr inte gripa några brottslingar.
Sedan vaknade sonen och därefter somnade jag men vaknade igen ganska snart eftersom jag drömde att chefen bestämt att jag skulle hålla i en dinosaurieutställning i korridoren i november. Ogillade detta av främst två skäl: jag är föräldraledig då och varken jag eller min arbetsplats har något med dinosaurier att göra. Om det inte var en reaktion på att en kollega uttryckt starka misstankar om att en annan kollega är "gammal i huvudet" förstås.
Sedan skulle pappan upp tidigt så då var det slut på alla försök att slumra in.
Sjukt trött. Det svider i ögonen. Men jag har tak över huvudet och mat i magen så jag ska väl inte klaga!



Inga kommentarer: