torsdag 2 juli 2009

Varmt som satan idag

Drog till Björkvik och badade idag. Härligt. Men ganska jobbigt. Barnet har fått för sig att han är en säl eller liknande, eller Michael Phelps för den delen. Ger sig utan vidare ut på djupt vatten med endast sina armpuffar och tror att han kan simma. Kan inte det så bra. Men inte låter man sig nedslås av det utan man härjar vidare på djupet. Mamman är helt slut efter allt jagande.
Idag var det en fyraåring med. Sonen fick genast en ny idol. Allt som Adam gjorde skulle även sonen göra. Därav simningen. Adam var ju lite bättre och lite längre, typ ett helt huvud längre. Men sådana hänsyn kan inte tas av 2,5 åringar.
Åkte hem vid halv tre, då har man hunnit bränna sig tillräckligt tycker jag. Jag är sjukt sugen på bullarna vi inte hann äta på stranden men jag tänkte att barnet skulle få vara med och han sover. Somnade så klart i bilen på väg hem (inte optimalt). Egentligen skall han inte sova på dagarna längre men värmen och allt kul vi gör vänder lite upp och ned på det. VIlket också gör att kvällar och morgnar är lite fucked up. Men, jag är ju ledig, så det får gå.
Resten av eftermiddagen blir det nog bara att hänga på baksidan, kanske sätta på vattenspridaren lite eller något. NÄstan så att jag springer dit själv.

Inga kommentarer: