torsdag 2 juli 2009

Apropå sommarmiddag...

...Vi hade bokat sommarlunch tillsammans på avdelningen innan jag gick på semester. Men så kunde inte en av tjejerna den dagen så det blev bokat en middag i augusti OCH en sommardrink innan semestrarna istället. Innan alla andras semestrar skall väl tilläggas, för den var i tisdags när jag varit på semester en vecka. Att jag inte kan spelar inte lika stor roll som att någon annan inte kan tydligen. "Ja, men du dricker ju i alla fall inte" sa man då. Jaha, på min avdelning kan man inte ha roligt utan sprit, och det handlar inte om att umgås utan att dricka.
Å andra sidan tycker jag att det är bättre än på den avdelning hos oss där chefen är nykterist. De får åka på konferens och inte dricka en droppe. Såååå roliga är ju inte ens kollegor... :-)

2 kommentarer:

Y sa...

Men om man har en chef som är nykteriskt så blir det ju mer över till mig! Så det så! :)

Y sa...

Gud vad jag är bra på att stava...