torsdag 23 juli 2009

Men hallå, what the f**k?


Alltså. Fisher Price har ju en kul liten leksaksskolbuss som de haft i evinnerlighets evinnerlighet känns det som. I alla fall sedan jag var liten. Det har visserligen bytt skepnad en smula sedan de gick över till "plattformen" Little People, men ändå, idén är i stort densamma och den är gul som amerikanska skolbussar normalt sett är. En liten röd stop-skylt har den också som chauffören fäller ut när barnen skall gå över gatan, precis som på riktigt. MEN VAD I HELVETE ÄR DET JAG SER???? Nu har man även tagit fram en rosa buss med lila hjul!!!! Hur jäkla CP är inte det? Jag tvivlar på att de har tänkt att de skall göra en lek-version av de rosa bussarna som skramlar fram mot Indien, utan gissar att de tänker att det är någon form av flickanpassning som skett. Men vaddå? Kan inte flickor leka med den gula bussen? Är det för pojkigt??? Det är ju bara färgen som skiljer??? Extremt fantasilöst, smaklöst och riktigt ruttet om du frågar mig.
Känner en viss tröst i att sonen nu vill ha den rosa som komplement till den gula. Det kan ju inte vara så ni tänkt era könsstereotypa jävlar i alla fall. Och det retar mig att det skulle ge er sjukt mycket pengar om alla barn tänkte så.

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Kräkas. KRÄKAAAAS. Säkert en prototyp på gång med en äcklig batman eller möjligen en monsterbuss. KRÄKAS som sagt var.