söndag 19 juli 2009

Landet eller Tryggs alldeles egna skrotupplag.

Har varit ute på landet i två dagar. Har haft det varmt, soligt och skönt med mycket bad, lek och slapp och lite fiske. Det stod pappan för, det tar inte jag tag i. Men nu har vi åkt hem igen eftersom jag skall till mvc i morgon.
Landet, det är en jättestor sjötomt med bryggor och båt och annat som är bra på sommaren. Men det är ett ganska litet hus. Det är svärmors och svärfars ställe egentligen. Svärmor är lite av en hamster, vilket inte är något nytt. Dvs allt skall sparas och inget får förfaras. Man vet aldrig när man kan behöva olika saker. Okej, det har väl varit okej tidigare men nu verkar det ha fått helt orealistiska proportioner. Det lilla huset är nu mer ett skrotupplag. Käksbordet var överbelamrat med skit som inte behövs - ölglas, skärbrädor och träkavel. Ölglas finns det redan massor av där ute, skärbrädor likaså och baka det tror jag aldrig att någon har gjort eller kommer att göra där ute. Soffbordet var fullt med gamla papper, och köksbänken likaså. Sovrummet fullt med annan gammal skit; på golvet står påsar med kläder, sängkläder, handdukar, en påse med påsar, en lampskärm, ett paket lamellgardiner, och en massa tidningar och vad det nu var. Garderoberna är överfulla med gammalt skräp, persienner och annat som aldrig kommer att monteras. Garaget är fullt med byttor, bunkar och annat som kan vara bra att ha. Gamla skitiga trasor, gamla tandborstar som använts till att rengöra något och så sparade gamla grejer från 1803. Jag blir galen under sådana omständigheter. Har man typ 45 kvadrat kanske man skall försöka minimera tjafset, eller? Men jag är väl känslig antar jag. En påse gamla krossade cornflakes ÄR nog en god idé att spara. Jag kanske ligger risigt till nu som slängde den. Förmodligen. Skulle med lätthet ha slängt halva bohaget utan att det egentligen påverkat någons livskvalitet där ute. Bara det att hamstern förmodligen skulle blivit sur. Suck. Nåväl. Det är ju inte mitt ställe så det är bara att hålla käft!
Kanske skall börja köra ut allt vårt gammalt trasigt dit istället för att ta det till tippen? Fräsigt.

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Låt oss åka ut och rensa. Du och jag. I kombo - och göra svärmor en tjänst (även om hon inte inser det).