söndag 19 juli 2009

Grannfest.


Igår hade grannarna fest här. Men inte vilken jäkla fest som helst. Icke. Med stil ska det vara. Inhyrd jazz-orkester, snygga människor och kulörta små lyktor i trädgården. Det var snittar och champagne som serverades av glada servitörer och annat tjänstefolk. Jag satt på balkongen och trånade och kände mig enormt partysugen och oglamourig. När jazz-orkestern tog en paus så sattes det på härliga 70-80-talshits. 

Ja, jag erkänner. Jag diggade. Och möjligen tog jag några steg. Kan hända att jag dansade fullt ut på terassen också. Faktum är att jag hade min egna lilla fest. 

Idag är det hyffsat dött i huset iaf. Jag misstänker att Madame och Monsieur har kraftig huvudvärk. Men det drabbar ingen fattig eftersom dom 1) inte har något att städa (det gjorde dom inhyrda innan dom gick) 2) barnen tas hand om av deras barnflicka (kvinna i det här fallet) och 3) frukosten lagas av deras kock. 

Jag skulle aldrig vilja vara så rik. Jäkla skit. Jäkla jäkla skit. Usch. 

God morgon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Var var jag?! Var var du?! Undrar bara...