måndag 1 juni 2009

Mors dag

Pappan drog iväg till golfbanan vid sjutiden på morgonen och återkom vid 12.30 eller något i den stilen. Mamman och barnet var då utsvultna, men mamman tyckte minsann att pappan skulle bjuda på lunch. Han hade utlovat en dag i fest och glam.
Cyklade ned till Koloni och avnjöt en sallad i solen. Härligt. Där kan barnen springa omkring på gräsmattan och leka också så man kan äta lite i lugn och ro (gräsmattan är bakom en häck så de stör inte de andra gästerna heller=utmärkt).
Därefter blev det verkligen i festens och glammens tecken: en cykling till Preemmacken för lite glass som intogs nere vid Långsjön. Mysigt, ja. Glammigt? Låter det vara obesvarat.
Därefter veckohandling på Maxi. Fest? Näe, inte direkt.
Vid något tillfälle under kvällen säger han att han lever ett sparsmakat liv så att jag kan få lyx och glamour. Jag ställer mig lite frågande till just halten av lyx och glamour i mitt liv. Tycker personligen att jag i så fall har lite högre krav än en TipTop i skogen. Men smaken är ju som baken. Då häver han ur sig, och jag tror att det är menat så att han skall hamna i lite bättre dager, men effekten blir ju bara än mer hur missunnad just jag är i mitt liv:
"I fredags stannade jag faktiskt på NK på vägen hem och kollade på Hermès ifall jag kunde hitta något till min älskling där. Och då såg jag ett jättefint skärp som skulle passa dig som jag tänkte köpa. Men så sa expediten att det kostade 5.000 kronor..."
Jaha, ja men det är ju som i Fame alltså. FAME costs! Och det gör ju lyx och glamour också! Det är ju det som är hela poängen. Annars vore det ju inte lyx. Men inget skärp till Anna alltså. Och effekten blev ju snarare att jag tycker att pappan är snål än snäll.
Å andra sidan har jag inte använd skärp på sisådär 3-5 år så det kanske han kan vara ursäktad för den här gången.
Annika Falkengren har ett sådant skärp har jag sett. Hon är inte så fräsig. Så all is well that ends well kanske man skall säga.
Men en liten Chanelsko då?

Inga kommentarer: