måndag 1 juni 2009

Konst.

Jo, men jag och min kollega JD var ju på utflykt till Bålsta i förra veckan. Intressant. Åkte pendel som sagt och då fick man betala 40 kronor extra utöver busskortet för, som han i luckan sa, det ligger i en annan kommun. Grejen är ju att det ligger inom en annan länstrafiks område och det fattar man ju, men förklaringen annan kommun känns lite tunn och bristfällig. Jag bor ju i en annan kommun än den jag jobbar i, och ändå betalar jag inte 40 spänn extra på väg till jobbet exempelvis.

På vägen passerar man i alla fall en station där man försökt att göra konst av perrongbelysningen. Själv kände jag att jag hade förflyttats till det gamla Tjeckoslovakien när jag tittade ut.

Kollegan sade något i stil med; "Det här måste ju vara typiskt sosse!". Ja, gråsossekonst. Döm själva:

Bäst är hur man följer upp lampmolnen med "fräcka" linjer i asfalten. Känns extremt 2009. NOT.

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Min kommentar då:
VAD FAN HÄNDER EXAKT JUST HÄR. RIKTIGT KISSIGT FULT.