tisdag 2 juni 2009

Katarina kyrkas blomsterurspårning!


Igår promenerade jag hem en bit. Jag gick då genom Katarina kyrkogård. Och herregud. Varenda grav (utan ett enda jäkla undantag) hade en praktfull blomsterhög på sin plats. 
Hjälp mig här nu för jag ser tre scenarion framför mig.
1) Övertänd kyrkovaktmästare som spårat i blomsterprakt.
2) Alla, precis ALLA, som har någon begravd här lägger hela sin lön på blommor.
3) Alla på hela kyrkogården blev begravna igår.
(NY) 4) Ivriga sommararbetare (se kommentatorsfältet)
Skriv gärna vad ni tror i kommentatorsfältet. Jag känner mig förvirrad. Behöver ledning mot ljuset...

2 kommentarer:

/s. sa...

Jag gissar på ivriga sommarjobbare som ska visa sig på styva linan så här i början på säsongen.

Fräsigt sa...

Jag tror alla blev begravna igår. Känns liksom rimligt och sannolikt.