tisdag 12 maj 2009

Rapport från kollo

Sitter på kursen och äter mandlar. Eller själva kursverksamheten är ju över för idag och jag har precis återkommit till rummet.
Egentligen kan man gå och äta nattmacka nu men jag kände att lite snacks på rummet funkar lika bra efter en dag full av mat. Särskilt som jag ändå inte får dricka ölen som hör till.
Idag har vi fått utvärdera hyresgäster. Vår grupp kunde inte komma överens för vi hade så diametralt skilda värderingar. Det enda vi kunde komma överens om var att de som var uttalat kriminella inte skulle få bo hos oss. Något mer blev det inte. Eller, den alkoholiserade direktören och missionären fick första tjing, men de var så harmlösa jämfört med de andra alternativen.
I den grupp som endast innehöll kvinnor fick den otrogna försäljaren första tjing. Kursledaren undrade om det var för att han var en "ladies man". Förmodligen. Han var väl bara ett offer för omständigheterna...
Med andra ord, en ganska händelselös dag... Men det är väl mest psykologiska processer som skall vara igång så jag skall inte vänta på action. Puh, går mot min natur.

Inga kommentarer: