tisdag 12 maj 2009

Hinderbana.


Familjen Alm ska ju sälja hus. Jo då. Mitt i värsta lågkonjan ska huset säljas. Perfekt. Har vi tur så får vi något för det. Annars får vi kanske inget. Vilket är mindre tur då kan man säga.

Nåväl. Detta innebär att allt vi skulle ha gjort, för länge sedan, görs nu. Såsom att spika i en list här, fixa terassen där och lägga gräsmatta. 
Gräsmatteläggningen gjordes igår. Det blev så himla fint men sen går det ju över styr. När Mr Alm ställer klockan på ringning för att släpa runt på vattenspridaren på förbestämda tider under natten. Imorse fick jag ömsom galoppera och ömsom skutta över uppfarten för att inte bli duschad...men det blev miss i kalkylen. Klockan var ju ändå bara 0630 och huvudet hade inte startat upp sig. Min missberäkning gjorde mig blöt. Om jag säger så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint! Liknar vår uppfart. Jäkligt snyggt med sten, avgränsande sten och sen gräs. Ni har så fint hus, det kommer gå braaaaa! Kram U

Anonym sa...

Klart det går bra att sälja! Men gissa om jag vet vad det innebär att förbereda hus för visning, ha visning, sälja för att sedan inte prata om att PACKA!!!!! Är mitt uppe i sista fasen och nästa helg är huset tomt! Efter ungefär 10 vändor till tippen....
Kram
Em