måndag 18 maj 2009

18/5 Är det här början på 2009?

Så här ska min utsikt vara närmaste veckan. Under täcket.

Doktorn har sjukskrivit mig en vecka. 3 av 4 begravningar är avklarade. Vi har bestämt mäklare. Vårt nya hus byggs.  Båda barnen är nästan helt blöjfria både under dag och natt. Undrar om 2009 kan repa sig till att bli ett halvrisigt år från ett skitpissigt. Vi får se...
I så fall, 2009, har jag följande saker jag vill att du har i bakhuvudet:
1) Inga fler begravningar
2) Inga fler sjukdomar (varken på mig eller på barnen)
3) Få huset sålt
4) Få flytta in i nya huset på bestämd tid
5) Inga fler projekt på jobbet som gör att jag vill hugga huvudet av mig (och helst inte varje dag). 
6) Lågkonjan försvinner eller åtminstone avtar så man slipper höra den hela jäkla tiden
7) Löneförhöjning

Ja, jag vet att det sista kanske är lite fräckt att be om men om jag bara slipper gå på begravningar och får huset sålt så är det här året redan 290% bättre. Tack. 

Inga kommentarer: