onsdag 22 april 2009

Trötta gubbar.

Har varit på Stora Annonsörsdagen idag. En del bra saker och en del mindre bra. Som alltid när man skall förkovra sig i ämnen som någon annan väljer.
Slutar aldrig att irriteras över de föredragshållare som inte kan säga åt chefen att hålla käften. Från ett bolag var de tre stycken där två tjejer höll i en inspirerande och intressant del. Så hade de med sin manlige CEO också. Han pratade om engagemang med ett eget engagemang som om han sov. Dessutom öppnade han knappt ögonen och sade precis ingenting av vikt för någon. Så jävla onödigt. Bort med honom och låt tjejerna göra det istället. Men ICKE.
Det är inte helt ovanligt att det är så här heller. Den som är chef skall prata, inte den om är bra på det.
Bäst var nog Vings VD och hennes erfarenheter. Eller bäst, det vet jag inte, men det inslag där jag hade mest att hämta för min egen verksamhet skall jag väl säga. Behöver jag säga att hon var kvinna och inte hundra tusen år gammal?

Inga kommentarer: