onsdag 22 april 2009

Döden. Monster. Våld.

Eftersom barn 1 är 5 år och i en undrande ålder så har jag gjort tre inköp som jag är mycket nöjd med.
Bok 1) Dödenboken. Eftersom vi har tre dödsfall i familjen senaste månaderna så pratar han mycket om det. Den är boken är fantastisk för det ändamålet. Utmärkta bilder och enkla förklaringar.
Bok 2) Läskiga boken. Det pratas om mörker om dödskallar och annat. Nu kan jag ta fram den här boken som ett stöd i min utbildning av vad spöken egentligen är. Det största monstret i det här huset är ju egentligen mr. Alm. Nog för att det är läskigt så det förslår men ändå.
Bok 3) Våldboken. Ett tu tre kommer barn 1 hem och har umgåtts med kompisar på dagis med storebröder. Då pratas det om hur man slåss med lasersvärd, att man kan han knivar i "Starwarsvärlden" och om fäktning. Nu ska vi läsa om våld. 

Alla böcker är skrivna av fantastiska Pernilla Stalfelt och är tokroliga. 

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Ni kan få låna den eminenta "När mamma var sjuk" som jag fick när jag var liten också. Den beskriver hur det är när mamma ligger på sjukhus. Mycket bra.