torsdag 30 april 2009

Lakritstrollet - är det jag?


Igår var jag på ICA i Gärsnäs (liten anskrämlig affär med skånskt utbud kan man säga). Jag hade med mig båda barnen. Vi hade varit i kyrkan. Allt var, minst sagt, uppskruvat. Rödgråtet. Hysteriskt. Jag stolpar in i svart fodral, högklackat med två skrikiga barn för att handla lite saker till middagen. Eftersom jag ALLTID, utan undantag, måste hotas, mutas, skrikas och gulla om vart annat när jag är i butiken med barnen så lyckades jag då få tyst på dem genom att dom fick ett schampoo. Mmm...Batmanschampoo. 


Jag glömde dock att köpa schampoo till mig själv. Så idag när jag ska duscha får jag ta barnens (för att inte snylta mer på svärfar). Börjar schamponera mig och inser att någon måste ha ätit Extra lakrits (ni vet tuggumit) och glömt det i duschen. Sen börjar det lukta Kick med citron. Till slut inser jag att det vedervärdiga schampot är Batmans lakritsschampoo. Är det okej? Fy fan vad oangenämt. Fräsigt? Sådär va!

Inga kommentarer: