onsdag 1 april 2009

Kommunikation

Föräldramöte igår. Inte dagisfröknarnas starka sida. De svamlade om lekar och doktorslådor och allt möjligt. När det var klart tittade de på agendan och tyckte att de hade avhandlat i princip alla punkter; Presentation, Reggio Emilia pedagogik, avdelningen, rutiner och ansvarsfröknar. Själv hade jag inte lyckats uppfatta något av det där.
Resultatet av mötet blir att vi skall få fröknarnas mailadresser för de som vill maila och att de skall upprätta en postlåda för dem som hellre lägger lappar till sin ansvarsfröken. Detta eftersom fröknarna på vår avdelning oftast inte är där vare sig på hämtning eller lämning och då är svåra att prata med. Så nu skall vi lapp-kommunicera. Barnets ansvarsfröken jobbar kl 9-15.30 och jag har träffat henne en gång när hon ringde hem mig för att barnet var trött. Mitt förtroende för henne är på minus. Började på noll och så gjorde hon bort sig med den hemringningen så nu är det minus. Blir en liten uppförsbacke kan man säga.
Idag var första dagen i hela mars som jag kunde lämna utan att barnet blev ledset, så vi gör framsteg.

1 kommentar:

Fräsigt sa...

Vilken tur, eftersom det är april! Jävlaskitdagis.