onsdag 1 april 2009

Hopplös

Meh! Repa-tanten har slagit till igen. Få här som kan få mig så irro som hon. Jag står och tömmer mitt postfack, med telefonen i fickan. Dit är alla mina nummer vidarekopplade så man kan ringa mig på vilket nummer som helst och jag svarar fast jag inte är direkt på plats. Det ringer i repa-tantens lur. Repa-tanten svarar och säger; "Nej, jag såg henne just gå till fikarummet, hon har 16 på slutet, prova igen om 10 minuter."
Eh, våra postfack ligger inte i fikarummet så vitt jag vet.
"Du, sade jag, jag är inte i fikarummet. Jag är aldrig där och vill inte vara där. Jag kan vara och bajsa eller vad som helst - det enda du skall göra är att hänvisa dem till mitt direktnummer. Antingen svarar jag eller så får de tala in ett meddelande. Ingen har med att göra vad jag gör eller är." Tant tittade frågande på mig, och jag vet att hon kommer att svara exakt lika nästa gång igen. Det når liksom inte fram i huvudet på henne.

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

Heter hon Malou von Sivers?

Fräsigt sa...

Näe, men det finns vissa likheter!