måndag 6 april 2009

Chocolat

På möhippan var vi på chokladprovning. I det ingick att alla fick prova på att skapa någonting i chokladmassa. Jag tyckte att det kunde varit lite kul om bruden hade fått skapa något lite mer vågat ekivokt så där, men blev brutalt nedröstad av alla övriga. (På den nyktraste möhippan någonsin). Så det blev en ros. Alla gjorde varsin ros. Utom en som gjorde något som mer blev en bajskorv, men hon följde ändå instruktionerna för en ros.
Tänk ändå vilket potential som finns i chokladmassa; något brunt och mjukt att forma vad man vill av. Och så blev det rosor. De är inte bruna. När min ros var klar så hade jag lite massa kvar så jag gjorde en chokladklubba också. Det såg mer ut som en bajsklubba och jag var mycket, MYCKET nöjd.
Ingen annan fattade någonting...
Om ni vill ha hemgjord chokladkonfekt i påskäggen så gå till Puss & Kram i Sickla. Tanten gör precis rubbet själv. Även sådana där ägg där ägget är av choklad.

3 kommentarer:

Fräsigt sa...

Jag behöver väl inte säga att jag är stolt. För det vet du ju att jag är. Jag hade gjort en gigant poop. That much I tell you.

Fräsigt sa...

I KNOW! Tråkigt att du inte var där för jag kom inte till min rätt i sällskapet om man säger så...

Fräsigt sa...

Näe. Vi blomstrar ju som bäst i varandras sällskap. Lixom.