tisdag 31 mars 2009

Tack gode gud för mamma.

Vi genomlider, by far, dom värsta månaderna, i vår familj. Folk är sjuka, folk går bort, saker strular och när man behöver vara stark så ligger jag med 39-graders feber och är jäkligt dålig. Då kommer riddare mamma. Mamma. Mammamammamamma. Imorgon hämtar hon barnen och handlar på vägen hem. Mamma. Mamma.

För övrigt. Jag fick nästan 30.000 tillbaks på skatten. Fräsigt i ungefär en minut. På den minuten såg jag Louboutinskor, jag såg en YSL-klänning, jag såg gammal, dyr champagne, jag såg en Mulberryväska. 
Det var innan min man berättade att det ska täcka upp hans pengar som han ska betala tillbaks. Jag har sett till att massa skatt dras, min man har inte det. Då ska jag straffas. Inte okej. 
Måste ta det här med min revisor Anna Trygg.

5 kommentarer:

Fräsigt sa...

Konsultation inbokat i Valborg. Jag bjuder på timarvodet! Mycket delikat fråga som skall avhandlas i detalj. Men jag ser redan nu att summan av kardemumman kommer att bli "Är man dum får man skit" till din mans nackdel. Han borde förutsett och lagt undan!

Fräsigt sa...

Jag lägger mig i din famn. Valborg är bokad och så jobbar vi med sked. Mycket sked.

Fräsigt sa...

För övrigt...han har lagt undan...mycket knepig ekvation.

Fräsigt sa...

Så länge undanlägget inte gått i glamourens tecken till din fördel så skall det rannsakas!

Fräsigt sa...

Sitter du och jag i Eze just nu och dricker coctails? VA VA VA???
Näe just det. Där har du svaret på den frågan.