tisdag 31 mars 2009

Pensionär.

Jag har precis stekt på två grönsaksbiffar. Jag kan nämligen bara äta saker som typ rinner ner i halsen och knappt det. Gurkan ligger mest där för att bli slickad på för den kan jag inte svälja.

Jag är som en riktigt gammal dam. Jag går ner för trappen och sätter på grönsaksbiffarna. Sen måste jag sätta mig på golvet tills oljan börja fräsa. Då kan jag resa mig upp och lägga i biffarna för att sen sitta ner tills dom ska vändas och så håller jag på. Nu sitter jag i sängen och ska äta men nu är jag för trött så nu får det vara en stund. And it goes on and on and on. Inte mycket mat i den här magen dom senaste 3 dagarna kan jag säga. Fräsigt.

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

Är inte soppa mer optimalt som rinnande mat???

Fräsigt sa...

Förresten, äkta pensionär är man inte förrän man ställer sin kvällsmacka med leverpastej på fönsterbrädet vid det öppna fönstret så att man kan spara den till tidigt på morgonen, och det utanför fönstret är sommar så det är inte direkt kall luft som kyler mackan utan varm luft som gör den dålig och du envisas ändå med att äta mackan när du vaknar för det är så synd om dig och så blir du magsjuk och det beror på det dåliga pensionärshem du bor på, inte på att du själv är en hälsofara tack vare din dåliga mathållning. Sådan var min farmor. Adjö.