torsdag 5 mars 2009

SL=samhall

Åkte långsam-buss i morse. Det finns en motorvägsbuss också som jag kan ta, men den stod framför den andra bussen och jag orkade inte springa. Man vinner cirka 5 minuter på motorvägsbussen (i normala fall) så jag tänkte att det kunde kvitta. Men galningen till chaufför i långsambussen tyckte nog att långsam var en hederssak. På flera hållplatser körde han in bakom en annan buss och körde så nära att den främre bussen i princip kom genom rutan. Eftersom vi stod bakom var det inga som gick på vår buss utan bara en och annan som gick av. Därmed hade han kunnat åka iväg ganska snabbt och kommit i raskare takt mot Slussen. Men han tyckte att han istället skulle ta en kaffepaus och sitta kvar och vänta på den framförvarande bussen. Så irriterande.
Väl framme på Slussen säger karln: "Eftersom det fortfarande är varmt ute går ni ut genom de två bakre dörrarna" och så vägrade han öppna framdörren. Spelar inte mig någon roll personligen eftersom jag satt bakom den främre av de två bakdörrarna, men kanske spelar lite roll för de handikappade längst fram? Och jag förstår inte logiken... Om det är kallt kan jag förstå att han inte vill öppna där fram av rent egoistiska skäl så att han skall slippa frysa i de 30 sekunder det tar för folk att gå av. Men om det "fortfarande är varmt"? WHAT?
Han var galen. Och lat. Hata trist gubbe.

Inga kommentarer: