måndag 2 mars 2009

Öken

Har ett problem. Ganska stort faktiskt, för mig. Det är så att jag alltid är sjukt törstig, men att jag helst av allt undviker vatten för jag tycker helt enkelt inte att det är gott och på något konstigt sätt så gillar jag inte konsistensen. Störd sedan barnsben förmodligen.
Hur som helst. Jag vill inte att barnet skall dricka bara saft och juice, utan gärna vatten och mjölk också. Men han vill ju dricka det jag dricker. Det gick okej förut när jag drack läsk för han gillade inte bubblorna, men nu har jag tyvärr fått avsmak för det. Så då blir det så att jag dricker Festis när barnet gått och lagt sig och däremellan lite mjölk och något halvt glas vatten då och då. Jag kommer att dö av uttorkning.
Pappan klarar sig för han dricker vin och kaffe och det vill inte barnet ha (som tur var). Men jag får ju inte dricka vin heller och kaffe är det värsta påfundet ever. Pappans lösning är dock att jag skall börja dricka kaffe. NOT SO NICE.
Ser ni ett skrumpet russin med fläskmage någongång kan ni ge er på att det är jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det här var inte så svårt att lista ut vem som skrivit :) Synd att du inte gillar vatten. Det är supergott :)