fredag 6 mars 2009

Ojdå.

Förresten, det var ju lite kul på LV. Snubben demonstrerade ett armband för mig, ett fint, brunt i typ plast:
"Ja, här har du ett lite mer exklusivt armband i kåda. Det är lite ömtåligt så du får inte tappa det i marmorgolv".
Instinktivt höll jag på att svara att jag inte har så många marmorgolv hemma, men så tänkte jag att jag kanske skulle bli utslängd ur butiken då på grund av brist på lyx (vilken jag i så fall skulle skylla på pappan).
I vilket fall som helst så provade jag armbandet ett par gånger fram och tillbaka. Och så klart tappade jag det när jag höll på att lirka av det. Så det brakade iväg i väldig fart rakt ned i disken en meter bort. Den dånade i hela butiken. Den indiska prinsessan som satt och lät sin man shoppa, eller möjligen maffiarelaterade rikemansparet (kan det ju också ha varit) höjde chockat på ögonbrynet säkert en millimeter.
Säljaren blev ju lagom nöjd. Inte nog med att jag inte fattar hur ömtåligt kåda är utan jag skall dessutom paja hela butiksinredningen. Lagom nöjd.
När jag till slut fick min påse sa han: "Jag lade med en skolkatalog också". Förmodligen full med vett och etikettkurser - vad kan det annars vara?
Eller jag kan ju ha hört fel. Men om inte så var han i sin fulla rätt.

Inga kommentarer: