fredag 6 mars 2009

Dyrt? Billigt?

Apropå godis. På Pressbyrån kostar Refreshers 2 kr/st. I alla fall på de Pressbyråer jag går till. Eller är det 1 kr/st. Plötsligt har jag glömt. Det kan ha varit de utrotningshotade Patronerna som kostar 2 kr... Fan, nu blir ju inte det här så bra...
I alla fall. Observerade idag att på NK konfektyr säljer de Refreshers i lösvikt. Men jag vet inte vad de har för hg/pris och inte heller vad en refresher väger så jag kan inte avgöra om det är billigare eller dyrare. Men det känns billigare att få slänga ett gäng i en påse utan att räkna. Så jag gjorde det. Men eftersom jag slängde en massa annat i påsen också så räcker det tyvärr inte att bara räkna hur många jag fick och dela priset med det.
Väldigt avancerad matematik det här. Men gott.

Inga kommentarer: