torsdag 19 mars 2009

Guldägg

Denna lilla institution av tokiga reklambyrå-människor som dunkar varandra i ryggen och är upptagna av sin inbördes beundran. 
Jag är i regel mot denna tillställning (för er som INTE jobbar med reklam så är det en tävling, med tillhörande svin-dyr gala där man tävlar om den bästa reklamen i Sverige i olika kategorier. Kan man för övrigt tävla i det?) MEN i år är vi nominerade och då, så klart, är jag för den. Om jag får dricka kopiösa mängder vin vill säga så att jag praktiskt taget är blind när jag entrar galan. Vad tror ni om det upplägget? Utomordentligt genomtänkt om ni frågar mig. Men så är jag ju Ellen också.

3 kommentarer:

Fräsigt sa...

Viktigast att framhålla är också att det i tävlingen inte tas hänsyn till om reklamen faktiskt har fungerat och nått några mål eller inte utan man bedömer bara kreativiteten. Kreativitet är kul och bra, men bäst och endast värt pengarna om den når dit man vill...

Fräsigt sa...

But still. Wine will make it.

Fräsigt sa...

Off course. Det är lösningen på det mesta.