torsdag 19 mars 2009

Vi har bajsat i kalsongen

Barn 2 har slutat med blöjor. Eller försöker sluta med blöjor. Det går faktiskt med hyffsad framgång.

När jag lämnar barnen på dagis kommer barn 2:s manliga fröken och säger till barn nr 2. Gick det bra igår kväll utan blöjor? Här gör jag generalfel 1. Jag svarar på frökens fråga fastän han inte frågar mig. Sen toppar jag det här med generalfel 2. OCH 3. Jag fortsätter meningen med att: Ja, och igår bajsade vi en stor hög rakt i kalsongen. 

Alltså. Jag sammanfattar och konkluderar:
1) Jag pratar genom mitt barn (som jag lovade att aldrig göra)
2) Jag pratar om bajs med andra vuxna som är totalt ointresserade (som jag lovade att aldrig göra)
3) Jag säger att VI har bajsat i kalsongen (som jag aldrig trodde att jag skulle göra)

Jag vet inte riktigt...jag känner mig skeptisk till mig själv.
God morgon!

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

Ja, känns lite oroväckande att både du och barn 2 bajsar varsin klutt i kalsongen.

Anonym sa...

Ja, lite oroande är det allt, kan ju vara nått genetiskt kanske?

/s.