onsdag 4 mars 2009

Dagens goda gärning

Han som hade worskhop med lunchproblem igår hade ännu värre lunchproblem idag. De hade ett säljmöte där det gällde att impa lite på de närvarande. Men mötet drog ut på tiden och sedan skulle besöket iväg på annat möte kl 13. Ingen lunch var beställd. Kollegan frågade repa-tanten om inte hon kunde springa till 7-Eleven precis på hörnet (50 meter bort) och köpa 5 sallader. Klockan var tio i tolv. Men si det kunde man inte av oförklarliga skäl. Service ligger inte riktigt i repa-yrket tydligen. Ja, det är alltså hon som är missnöjd med sitt jobb och hellre vill jobba inom ett serviceyrke som på hotell eller så. Vilket ju verkar bra när service kommer så naturligt.
Eftersom jag råkade komma förbi just då fick jag gå istället. Dagens goda gärning. Och inte blev det äckliga sallader från 7-Eleven heller utan riktigt goda från Jacob's. Och inte lät jag jobbet betala för min lunch heller trots att jag handlade till mig själv samtidigt. Såå duktig kicka idag.
Skall sätta upp det på min CV tror jag.

Inga kommentarer: