onsdag 4 februari 2009

Morgonreflektioner


God morgon. Jag har gjort lite spännande reflektioner nu på morgonkvisten...

1) Min man tränar. Han spelar squash med en nära vän och kollega. Jag fattar inget. Ni som vet vem han är förknippar inte honom med träning. Äger han ens något att träna i?

2) Jag behöver en vinterjacka. Jag fryser ihjäl. Väljer nu mellan en fräsig fjällräven eller en överdådig Peak. Nu kan bara en bra försäljare guida mig.

3) Jag valde att gå med rumpan bar imorse tydligen. Klänningen hade hakat upp sig i strumpbyxorna. Och för att maximera flärden så hade även kappan hakat upp sig.

4) Jag stötte på en människa, som typ alltid funnits i mitt liv oavsett om jag velat eller inte (jag har aldrig velat det ska jag tillägga). En öl föreslogs. Jag sa nej och gick. 

5) Jag är fylld med vatten. Jag drack idiotmycket vatten, cola light och te igår och ändå får jag knappt på ringarna. 95.5 kg - here we come!

6) Det är ljusare. Oh lord, det är ljusare.

7) Farbrorn i tunnelbanan (Östermlamstorg, uppgång Östermalmstorg) kan tre låtar. Volare, Champs-Elysées och en till som jag inte kommer på nu. Nästa gång jag går förbi ska jag stoppa ner gitarren i munnen på honom så jag slipper höra Champs-Elysées någonsin mer.

Inga kommentarer: