tisdag 13 januari 2009

Uppraggad

Idag stod jag och väntade på Jenny för vi skulle äta lunch ihop med Lotta och Sofia (gamla underbara kollegor). Då kommer det fram en farbror (runt 30-35 år...) som säger: Du har ju vantar på dig så jag ser inte riktigt om du är gift men vill du gå ut och ta ett glas vin?

Jag: Eh...jag är gift och jag ska äta lunch (puckat svar eftersom han förmodligen inte hade menat nu, bums på en gång)
Hans replik tillbaks vart: Jag menade inte nu utan en kväll men om du är gift så... (alltså hade jag rätt)

Och så gick han. 
Se där ja. Friare på blanka förmiddagen. Utanför Sturegallerian. Häng där alla singlar.

1 kommentar:

Hugo sa...

Man får gratulera helt enkelt. Det är inte alla som får ett lunch-ragg så där. Själv får jag max en liten hund (tex. chihuaua) som börjar jucka mot benet på lunchen...
Tack för trevligt lunchsällskap!!

KRAM!