tisdag 13 januari 2009

Sakta jag går genom stan...


Järnet
Öl, några öl och ytterligare mer öl

Den gyldene freden
Vinchock

Bistro Ruby
Rosé på glas. Flera glas
Grill Ruby
Flertalet gånger med champagne, öl, vin

Le Rouge
Vin, fluffiga coctails

Fem små hus
Äckligt rödvin och mer vitt vin

Hette något annat förrut men där har jag druckit öl.
__________________________________________

Varje morgon går jag genom Gamla stan. Österlånggatan fram. Sen kommer jag på en genialisk idé. Att skriva ner dom ställen jag druckit något på, i mordern tid. I slutet av gatan, vid Slottet, inser jag att det inte bara luktar bajs överallt utan att jag samlat på mig en gedigen samling vin-champgagne och coctailställs-kvällar genom åren. Mer eller mindre diffusa kvällar ska tilläggas.

God fräsig morgon, kära läsare! Let the day begin!

Inga kommentarer: